STOP BORN

یعنی یادم باشه دیگه بدنیا نیام

STOP BORN

یعنی یادم باشه دیگه بدنیا نیام

کانادا چه جور؟ اینجور و اونجور

برای اینکه من همین الان آماده ام که برم کانادا ولی تا دو-سه سال دیگه کسی منو راه نمیده. و من واسه همین باید سرخودمو گرم کنم که این دو سال دیوونه نشم.

پس در کمال بیشرمی دو برابر ترم پیش واحد برداشتم. و ترم پیش همچی مثل خر تو گل گیر کرده بودم که نگو.

نه خیر دانشجو نیستم. تو سن و سال دانشجویی هم نیستم. ولی از واحد برداشتن خوشم میاد.

اگه زبان فرانسه بلدین معطل نکنید. برای کبک اقدام کنید.

اگه پول دارین معطل نکنید برای بیزنس اقدام کنید.

من خیلی زور زدم تا فرق بین تجاری و خود اشتغالی و استانی رو تقریبا فهمیدم.

ببین تجاری اینه که اول از همه باید ثابت کنی یک مقداری پول داری الان این مقدار ۸۰۰ هزار دلار کاناداست. بعد باید ثابت کنی توی یک شرکت درست و حسابی یعنی شرکتی که هم ثبت شده هم هرسال سود داده و این سود رو مالیاتش رو داده و دفتر دستک درست و حسابی و قانونی و حسابرس و ... اینا داره، مدیر هستی یعنی از ۵ سال گذشته سه سال و برای بعضی جاها دو سال مدیر بودی. باید مدیر حداقل ۵ نفر بوده باشی و خلاصه با هر شرکت الکی نمیشه این کار رو کرد و گول بعضی از وکیل ها رو نخورید.

حالا که همه رو ثابت کردی باید ۴۰۰ هزار دلار بدی به کانادا بذاره تو بانک و ۵ سال دیگه بهت پس بده و تا ۵ سال حق برداشت نداری.

حالا بعضی از بانکها و شرکتها هستند که میگن اگه نمیخوای ۴۰۰ هزار دلار بذاری بیا ۱۲۰ هزار دلار بده من و من به جای تو ۴۰۰ هزار دلار میذارم ولی دیگه این ۱۲۰ هزار دلار رو پست نمیدم.

خب باید توی مصاحبه هم قبول بشی البته اگه زبانت خوب نباشه برات مترجم میگیرن.

و خب این روش هم فدرال داره هم کبک. فدرال بیشتر طول میکشه ولی کبک دو تا مصاحبه داره هم تو خود کبک و هم توی فدرال و کبک هنوز اموال همسر رو قبول نمیکنه ولی مثل اینکه قراره در قانون جدید قبول کنه.

بقیه ش بعدا...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد